خانه / شبکه های کامپیوتری / تنظیمات کاربردی Group Policy و پیکربندی User Configuration

تنظیمات کاربردی Group Policy و پیکربندی User Configuration

همانطور که در پست اول تنظیمات کاربردی Group Policy بیان شد، در ادامه به نحوه پیکربندی User Configuration می پردازیم. گفتیم که بالاترین تنظیمات بواسطه Computer Configuration بر روی سرور یا کامپیوترهای مد نظر اعمال می گردد و عملا تنظیمات ما جایگزین تنظیمات پیش فرض ویندوز یا تنظیمات گروپ پالیسی که کاربر انجام داده است می شود. زمانی اتفاق می افتد که می خواهیم یک کاربر در هر کجای شبکه و به هر سیستمی لاگین نمود، تنظیمات و پالیسی هایی که ما برای او تعریف کردیم به آن سیستم اعمال شود و با خروج آن کاربر مجدد تظیمات پیش فرض یا تنظیمات قبلی Group Policy آن کامپیوتر جایگزین شود.

مثال بارز این قضیه تفاوت لاگین ادمین شبکه به سیستم کاربران است. در زمانی که Admin به سیستم کلاینتی وارد می شود، بصورت اتوماتیک تمامی محدودیت ها از سیتم آن کاربر به صورت موقت برداشته می شود ( چنانچه ادمین در گروپ پالیسی استثناء باشد ! ) و با خروج ادمین از ویندوز و لاگین کاربر مجددا محدودیت هایی که قرار دادیم اعمال می شود. تمامی این تنظیمات در قسمت User Configuration گروپ پالیسی ویندوز قابل اجراست.

تنظیمات کاربردی Group Policy و پیکربندی User Configuration

ادامه تنظیمات Computer Configuration از پست قبلی :

 Preferences  +     
Control Panel Settings  ++        
Power Options / Home/Office Desk / Power scheme  +++          

Action:    Update
Power scheme:    Home/Office Desk
Make this the active Power Scheme:    Enabled
When computer is:   Plugged in          Running on batteries
Turn off monitor:         After 5 minutes   After 5 minutes
Turn off hard disks:    Never                   After 10 minutes
System standby:         Never                   After 5 minutes
System hibernates:    Never                   After 20 minutes

Power Options / Home/Office Desk / Common  +++          

Stop processing items on this extension if an error occurs on this item:    No
Remove this item when it is no longer applied:    No
Apply once and do not reapply:    No

 Preferences  +     
Control Panel Settings  ++        
Services / SharedAccess  +++          

Service name:    SharedAccess
Action:    Stop service
Startup type:     Disabled
Wait timeout if service is locked:    30 seconds

تنظیمات User Configuration :

User Configuration
Policies  +      
Windows Settings  ++        
Internet Explorer Maintenance / Connection / oxy Settings   +++          

Enable pxy settings   Protocol Server Port
   Administrative Templates  ++       
       Control Panel / Add or Remove Programs +++         

Go directly to Components Wizard:    Disabled  
Hide Add New Programs page:     Enabled  
Hide Add/Remove Windows Components page:    Enabled  
Hide Change or Remove Programs page:    Enabled  
Hide the "Add a program from CD-ROM or floppy disk" option:    Enabled  
Hide the "Add programs from Microsoft" option:    Enabled  
Hide the "Add programs from your network" option:    Enabled  
Hide the Set Program Access and Defaults page:    Enabled  
Remove Add or Remove Programs:    Enabled  
Remove Support Information:    Enabled  
Specify default category for Add New Programs:    Disabled 

 Control Panel / Display  +++

Disable the Display Control Panel:    Enabled 
Hide Settings tab:    Enabled 

Control Panel / Personalization  +++

Enable screen saver:    Disabled  
Password protect the screen saver:    Disabled  
Prevent changing color scheme:    Enabled  
Prevent changing desktop background:    Enabled  
Prevent changing desktop icons:    Enabled  
Prevent changing mouse pointers:    Enabled  
Prevent changing screen saver:    Enabled  
Prevent changing sounds:    Enabled  
Prevent changing theme:    Enabled  
Prevent changing visual style for windows and buttons:    Enabled  
Prevent changing window color and appearance:    Enabled  
Prohibit selection of visual style font size:    Enabled  

Control Panel / Programs  +++

Hide "Get Programs" page:    Enabled  
Hide "Installed Updates" page:    Enabled  
Hide "Programs and Features" page:    Enabled  
Hide "Set Program Access and Computer Defaults" page:    Enabled  
Hide "Windows Features":    Enabled  
Hide "Windows Marketplace":    Enabled  
Hide the Programs Control Panel:    Enabled  

Control Panel / Regional and Language Options  +++

Hide Regional and Language Options administrative options:    Enabled  
Hide the geographic location option:    Enabled  
Hide the select language group options:    Enabled  
Hide user locale selection and customization options:    Enabled  
 Restrict selection of Windows menus and dialogs language:    Enabled   & Restrict users to the following language:    Arabic  
Restricts the UI languages Windows should use for the selected user:    Enabled & Restrict users to the following language:    Arabic  

Desktop  +++

Remove Properties from the Computer icon context menu:    Enabled

Start Menu and Taskbar  +++

Add the Run command to the Start Menu:    Enabled  
Remove links and access to Windows Update:    Enabled  
Remove Logoff on the Start Menu:    Enabled  
Remove Network icon from Start Menu:    Enabled  
Remove Run menu from Start Menu:    Enabled  

Windows Components / Internet Explorer / Internet Control Panel  +++

Disable the Connections page:    Enabled

Windows Components / Presentation Settings  +++

Turn off Windows presentation settings:    Enabled

Windows Components / Remote Desktop Services / RD Gateway  +++

Enable connection through RD Gateway:    Disabled  
Set RD Gateway authentication method:    Disabled 
Set RD Gateway server address:    Disabled 

Windows Components/Remote Desktop Services / Remote Desktop Session Host / Device and Resource Redirection  +++

Do not allow clipboard redirection:    Disabled

Windows Components / Remote Desktop Services / Remote Desktop Session Host / Printer Redirection  +++

Redirect only the default client printer:    Enabled
Use Remote Desktop Easy Print printer driver first:    Enabled

Windows Components / Remote Desktop Services / Remote Desktop Session Host / Remote Session Environment  +++

Always show desktop on connection:    Disabled
Remove remote desktop wallpaper:    Enabled

Windows Components / Remote Desktop Services / Remote Desktop Session Host / Session Time Limits  +++

Set time limit for active but idle Remote Desktop Services sessions:    Enabled & Idle session limit: 30 minutes
Set time limit for active Remote Desktop Services sessions:    Enabled & Active session limit: 12 hours
Set time limit for disconnected sessions:    Enabled & End a disconnected session: 1 minute
Set time limit for logoff of RemoteApp sessions:    Enabled & RemoteApp session logoff delay: Immediately
Terminate session when time limits are reached:    Enabled

Windows Components / Windows Explorer  +++

Remove "Map Network Drive" and "Disconnect Network Drive" :    Enabled

Windows Components / Windows Messenger  +++

Do not allow Windows Messenger to be run:    Enabled  
Do not automatically start Windows Messenger initially:    Enabled

درباره مدیر سایت

مدیر سایت
« الصبر مفتاح الفرج » « ان الله مع الصابرین » صبر و ظفر هر دو دوستان قديمند، بـر ا ثـر صبــر نـوبت ظفـر آيد. Update, Backup & Security رمز موفقیت ادمین و پایداری شبکه ...

یک نظر

  1. مرسی
    مطلب کاملا مفید و کاربردی بود

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

✿ لطفاً معادله ی امنیتی زیر را ، در کادر مربوطه پُر نمائید ✿ *
Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

رفتن به بالا